پیام تبریکی طرفداران نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان درناروی عنوانی تمام اعضا و طرفداران نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان


روز 20 فبروری سال روان جلسه يي بمناسبت بزرگداشت از آغاز فعاليت رسمي نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان و به منظور ايجاد کميسيون طرفداران نهضت فراگير در شهر اوسلو داير گرديد.

در اين نشست نخست آقای شمس الدين شمس پيرامون نقش و رول اين نهاد سياسي جديد در زنده گي سياسي جامعهء نوين افغاني توضيحات لازم ارائه کرده و کسب اجازهء فعاليت رسمي نهضت فراگير را به همه اشتراک کننده گان تبريک و تهنيت گفت .

سپس آقای ميرعلم مروت در رابطه به  نقش مرامنامه نهضت فراگير که با درنظرداشت شرايط عيني و ضرورت های مبرم کشور ما بصورت علمي و واقعبينانه تهيه و تدوين گرديده است سخنراني نموده و آرزومندی خود را مبني بر تحقق همه جانبه آن در زنده گي سياسي کشورما ابراز داشت .

بعد از آن بحث پيرامون مسايل تشکيلاتي آغاز گرديده و آقای صفت الله عمليار را به صفت مسول کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان در کشور ناروی انتخاب نمودند.

 

در پايان کار جلسه پيام تبريکيه عنواني طرفداران نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان توسط آقای صفت الله عمليار قرائت گرديد که متن آن در زير به نشر مي رسد .

 

 

پیام تبریکی طرفداران نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان درناروی عنوانی تمام اعضا و طرفداران نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان

 

بهترين تبريکات شادمانه يي مانرا نسبت کسب جواز رسمي فعاليت نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان بپذيريد .

ما را عقيده بر آنست که پايه گزاری نهضت فراگير نتيجهء مبارزات جنبش های استقلال طلبانه وتجددگرايانه،دموکراتيک و دادخواهانه سدهء پيشين کشور ما بوده که برای تحقق آرمانها و اهداف ترقي خواهانه اين جنبش ها و اعمار جامعهء دموکراتيک و مدني ،مرفه و عادلانه مي رزمد.

ما خرسنديم که نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان با حضور سياسي خويش مسلهء وحدت و يک پارچگي سازمانها و احزاب،حلقات و گرايشها،فعالان و شخصيت های سياسي،ملي – دموکرات،تجددطلب و پيشرو را در دستور کار و فعاليت خويش قرار داده و آنرا نياز مبرم برای رسيدن به صلح دايمي و ثبات پايدار،تأمين دموکراسي و حاکميت مردم،تحکيم وحدت ملي،بازسازی و انکشاف اقتصادی ، فرهنگي و عدالت اجتماعي مي داند.

برنامهء نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان با افق های روشن در همه عرصه ها چون منافع عليای ملي،حاکميت ملي،وحدت ملي،عدالت اجتماعي و روابط بين المللي و اصول سياست خارجي توانسته است مورد حمايت و پشتيباني هر فرد با درک ميهن ما قرار گيرد .

کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان در کشور ناروی در حالي که حمايت و پشتيباني خويش را از پروگرام سياسي اين نهاد اعلام مي دارد،موفقيت های عظيم نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان را در زنده گي سياسي کشور محبوب ما افغانستان خواسته و خواهان است .

کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان در کشور ناروی

 


February 21st, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها